کشف گنجینه ای که 500 سال پیش یک کشیش آن را پنهان نموده بود

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مردی در بحبوحه زد و خورد و فریاد، مشتی سکه طلا برداشته و با حداکثر سرعت ممکن آن ها را پنهان می نماید. او فقط چند دقیقه فرصت دارد تا قبل از یورش کشاورزان شورشی و شکستن درب های صومعه، ثروت اندکش را جایی پنهان کند.

کشف گنجینه ای که 500 سال پیش یک کشیش آن را پنهان نموده بود

به گزارش فرادید، دست کم این چیزی است که کارشناسان می پندارند سال 1525 رخ داده است؛ زمانی که یکی از اعضای صومعه هیملپفورته در آلمان، چهار سکه طلا با ارزش بسیار زیاد را مخفی کرد و هرگز برای برداشتن آن ها بازنگشت.

بر اساس خبر منتشرشده از اداره ایالتی میراث و باستان شناسی ساکسونی-آن هالت که این پروژه را رهبری می نماید، سکه ها تنها بخشی از مجموعه آثار کشف شده در حفاری های اخیر در صومعه هستند.

در این مطلب با اکتشافات باستان شناسان در این پروژه آشنا می شوید.

سکه های بسیار باارزش

به گفته باستان شناسان، این چهار سکه طلا در زمان های مختلف و در مکان های مختلف ضرب شده اند.

در میان گنجینۀ کوچک این مرد، سکه ای از امپراتور رومی-آلمانی، فردریک سوم وجود داشت که پیش از سال 1493 در فرانکفورت ضرب شده بود. سکه ای از شاهزاده فردریک از براندنبورگ-آنسباخ که نزدیک نورمبرگ بین سال های 1486 و 1495 ساخته شده و دو سکه از قلمرو مذهبی اسقف اعظم کلن که سال 1480 یا 1481 در بُن ضرب شدند نیز در این مجموعه بودند. کارشناسان می گویند بعضی از سکه ها به شدت فرسوده هستند.

مصنوعات هیجان انگیز از قرن های 13 تا 16

کلکسیونی از مصنوعات دیگر نیز در خرابه های این صومعه کشف شد. کارشناسان می گویند که از دستگاه فلزیاب برای جستجو در سایت یاری گرفته اند. به گفته دفتر ایالتی، باستان شناسان یافته هایی مربوط به قرن 13 تا 16 را کشف کردند که گواه زندگی روزمره، اقتصاد، تجارت و رونق جامعه رهبانی است.

این یافته ها شامل قفل های کتاب برنجی از کتابخانه صومعه، یک قلم نوشتاری، سرامیک، استخوان حیوانات، چاقو، نعل اسب، ابزار مختلف و یک قطعه قفل می گردد. بعلاوه مهرهای پارچه ای تزئین شده از جنس سرب هم یافت شده که نشان می دهد در این منطقه تجارت در مقیاس بزرگی صورت می گرفته است.

به گفته کارشناسان، سلاح هایی نیز در محل کشف شد. انتهای شمشیر شوالیه قرن چهاردهم و یک سلاح برش کوتاه متعلق به قرن پانزدهم از جمله سلاح های کشف شده بودند. کارشناسان می گویند این اکتشافات ما را در جریان شرایط صومعه نشینی در هیملپفورته قرار می دهد و زمینه زندگی در آلمان قرون وسطی و اصلاحات آن را برای ما آشکار می نماید.

نبرد دهقانان آلمان

به نقل از بریتانیکا، بین سال های 1524 و 1525، قیام دهقانان در آلمان رخ داد. در این درگیری که به جنگ دهقانان معروف است، دهقانان و کشاورزان علیه اشراف قیام کردند و خواهان حقوق بیشتر و رهایی از ظلم شدند.

به گفته کارشناسان، کشاورزان به عنوان بخشی از قیام شان در سال 1525 به صومعه هیملپفورت یورش بردند و آن را غارت کردند.

این صومعه پیش از این اتفاق، نزدیک به 300 سال فعالیت داشت. آن موقع صومعه به عنوان یک مرکز مهم مذهبی، فرهنگی و مالی فعالیت می کرد. این صومعه نزدیک ورنیگرود، حدود 150 مایلی جنوب غربی برلین واقع شده است.

منبع: فرارو

به "کشف گنجینه ای که 500 سال پیش یک کشیش آن را پنهان نموده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گنجینه ای که 500 سال پیش یک کشیش آن را پنهان نموده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید