گیاه خواران به اندازه 30 درصد گوشت خواران به محیط زیست آسیب می رسانند

به گزارش وبلاگ سروری کیا، می دانیم که تولید گوشت خوراکی اثر محیط زیستی بزرگی بر کره زمین می گذارد. اما کسانی که رژیم گیاه خواری را انتخاب می کنند، در مقایسه با افراد معمولی چقدر به حفظ زمین کمک می کنند؟ تحقیقی نو نشان داده است که افراد گیاه خوار تنها به میزان 30 درصد گوشت خواران به محیط زیست آسیب می رسانند.

گیاه خواران به اندازه 30 درصد گوشت خواران به محیط زیست آسیب می رسانند

به گزارش دیجیاتو به نقل از TheConversation، محققان دانشگاه آکسفورد داده های مربوط به رژیم غذایی 55 هزار نفر را بررسی و آن ها را از طریق پنج مؤلفه کلیدی بررسی کردند: تولید گازهای گلخانه ای، استفاده از زمین، استفاده از آب، آلودگی آب و زیان تنوع زیستی. نتیجه این بود که افراد با رژیم گیاه خواری مطلق (وگان) در مقایسه با رژیمی که سطح بالایی از گوشت در آن وجود دارد، بسیار کمتر به محیط زیست صدمه می زنند.

داده های این مطالعه از پژوهشی بزرگ درباره سرطان و تغذیه به دست آمده که به مدت بیش از دو دهه در بریتانیا ادامه داشته است. این افراد گفته بودند در طول 12 ماه گذشته چه خوراکی هایی را مصرف کرده اند و بعد دانشمندان آن ها را در شش گروه دسته بندی کردند: گیاه خواری مطلق (Vegan)، گیاه خواری (Vegetarian)، ماهی خواری، و گوشت خواری کم، میانه و زیاد.

پژوهشگران سپس این اطلاعات را با پایگاه داده ای از مقدار اثرگذاری 57 هزار غذا بر محیط زیست مقایسه کردند. این پایگاه داده در نظر می گرفت که هر غذا چگونه و کجا تولید شده است. برای مثال، اثر محیط زیستی هویجی که در اسپانیا در گلخانه تولید می شد با هویجی که روی زمین کشاورزی در بریتانیا به دست می آمد، متفاوت بود.

مقدار تولید سه گاز گلخانه ای بر اثر رژیم های غذایی مختلف

محققان می گویند در سرانجام متوجه شدند که رژیم های غذایی گوناگون می توانند اثر متفاوتی بر محیط زیست داشته باشند. رژیم های گیاه خواری مطلق حتی با کمترین پایداری همچنان از پایدارترین رژیم های گوشت خواری برای زمین مفیدترند.

رژیم هایی که محصولات حیوانی بیشتری دارند، اثر بالاتری روی زمین می گذارند. محققان می گویند محصولات گوشتی و لبنی به ازای هر واحد غذایی چیزی بین سه تا 100 برابر محصولات گیاهی روی محیط زیست اثر می گذارند.

رژیم افراد گیاه خوار تنها حدود 25 درصد رژیم گوشت خواران گازهای گلخانه ای تولید می کند. این رقم درزمینه استفاده از زمین هم 25 درصد، درزمینه استفاده از آب 46 درصد، آلودگی آب 27 درصد و تنوع زیستی 34 درصد است. محققان می گویند استفاده کمتر از گوشت می تواند اثر محیط زیستی این رژیم را به 70 درصد رژیم های پرگوشت برساند. بنابراین لازم نیست همه مردم یک باره به طور کامل گیاه خوار شوند.

نتایج این تحقیق در مجله Nature Food منتشر شده است.

منبع: فرارو

به "گیاه خواران به اندازه 30 درصد گوشت خواران به محیط زیست آسیب می رسانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاه خواران به اندازه 30 درصد گوشت خواران به محیط زیست آسیب می رسانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید