3 گام کلیدی در مصاحبه های سختِ کاری

به گزارش وبلاگ سروری کیا، این نوع تبادل نظر ها با وجود تعداد و سهم اندکی که از زندگی ما دارند، معمولاً کیفیت زندگی ما را رقم می زنند. در این مطلب 3 گام کلیدیِ موفقیت در تبادل نظر های سختِ کاری را می خوانید.

3 گام کلیدی در مصاحبه های سختِ کاری

وبلاگ سروری کیا | تبادل نظر های سخت در محیط کار یکی از چالش برانگیزترین کار های کارفرمایان و کارمندان است. تقریباً همه از آن می ترسند، مشتاقانه منتظر آن نیستند و تنها عده کمی به خوبی از پس آن برمی آیند. اما این تبادل نظر ها اهمیت دارند، چون صرف نظر از جایگاه یا نقشی که در تیم داریم بخش مهمی از عضویت ما در تیم همین تبادل نظرهاست.

به گزارش وبلاگ سروری کیا ؛ این تبادل نظر های سخت معمولاً در تصورات ما بسیار بدتر از واقعیت هستند، چون مغز ما برای محافظت از ما مسائل را افراطی می بیند.

ما از تخیلات مان بیشتر رنج می بریم تا از واقعیت. سِنِکا

3 گام کلیدیِ موفقیت در تبادل نظر های سختِ کاری

تحقیقات نشان می دهد روابط بهتر کارمندان معادلِ افزایش بهره مندی از عملکردِ کاری و تندرستیِ است. افزون بر این، روابط مثبت کاری بر رفتار و منشِ کارمندان اثر مثبت می گذارد. بنابراین، یادگیریِ نحوه شروعِ تبادل نظر های سخت کاری به منظور تقویتِ روابط کاری یا بازسازی روابط قدیمی برای کارمندان حیاتی است.

1. شخصاً تبادل نظر کنید: ایده این مرحله از احترام نشات می گیرد. پنهان شدن پشتِ صفحه نمایش آسان است، چون خودتان را از فردی که با او در حالِ تبادل نظر هستید جدا می کنید. اگر می خواهید بنشینید و رو در رو با کسی درباره یک موضوعِ چالش برانگیزِ احساسی یا نقطه تنش تبادل نظر کنید، احترامِ متقابل برای عملی کردن این خواسته ضروریست.

اگر به عقیده کسی احترام نگذارید، حرف ها یا اَعمال او برایتان اهمیتی ندارد، چون از پیش تصمیم تان را درباره او گرفته اید. غیب شدنِ ناگهانی (بدون شرح) یا سرکار گذاشتن کسی نشانه معنادارِ بی احترامی و عدمِ بلوغِ کامل است. اگر واقعاً می خواهید یک تبادل نظری سخت و معنادار را در یک رابطه شخصی یا حرفه ای پیش ببرید باید به صورت حضوری آن را انجام دهید. بنا به گفته مارگارت شوییر روابط با همکاران با چهره آن ها شروع می گردد.

لازمست برای به اشتراک گذاشتنِ دیدگاه تان هم حضور فیزیکی داشته باشید و هم مایل به شنیدنِ دیدگاه فرد مقابل باشید. علاوه بر این، زبان بدن در قیاس با شنیدنِ محض معمولاً اطلاعات بیشتری درباره فرد مقابل به ما می دهد؛ بنابراین حضور داشتن چیزی بیش از حضورِ فیزیکی است و دربرگیرنده حضور شناختی و احساسی هم می گردد.

2. گوش کنید تا درک کنید نه اینکه پاسخ دهید: یک تبادل نظری سخت بر سرِ یک کم محلی یا سهل انگاری جزئی پیش نمی آید. در موارد بسیاری، تبادل نظر های سخت ناشی از مسائل مکرری است که از یک سو هیچ وقت به خودی خود حل نمی شوند و از سوی دیگر اگر حل نشوند نگرانی ها و استرس های احساسیِ بیشتری به وجود می آورند.

ذهنیت شما در هر تبادل نظریی خواه بد و خواه خوب باید اطمینان از این باشد که در مهارت های ارتباطی خودتان تسلط یابید. تبادل نظر به معنایِ سنتی آن چیزیست که می توانید آن را با نوعِ واژگان و حرکات تان کنترل کنید و شامل گوش دادنِ فعال و درکِ منظور طرف مقابل (به رغم مخالفت) می گردد.

هوشِ هیجانی یک ویژگی بسیار باارزش است که بسیاری از رهبران در جستجوی تسلط یافتن در آن هستند، چون به آن ها تواناییِ درکِ بهتر فردی را می دهد که با او در حال تبادل نظر هستند. بعلاوه به آن ها اجازه می دهد خودشان را جایِ شخص دیگری بگذارند و با او همدردی نمایند.

ما بیشتر نگرانِ حفظِ تصویر خودمان هستیم در نتیجه حینِ تبادل نظر نسبت به احساس طرف مقابل بی تفاوت می شویم در حالیکه اگر بطور فعال در جستجوی فرصت برای درک گفته های طرف مقابل نباشیم، نمی توانیم برای دیدگاه او ارزش قائل شویم.

3. درخواست بازخورد کنید: درخواست بازخورد نباید به مقدار خودِ تبادل نظر کارِ سختی باشد. وقتی توانستید بر ترس خود غلبه کنید و تبادل نظر را شروع کنید، می فهمید تا قبل از آن فقدانِ ارتباط وجود داشته و هر دو طرف فرضیات خودشان را داشته اند. فرضیات و دیالوگِ ضعیف معمولاً ما را به دردسر می اندازد، چون اوضاع را بدتر می نماید و دیدگاه ما را نسبت به فرد مقابل کاملاً تغییر می دهد.

عقاید یا فرضیات ما درباره یک فرد می تواند جلویِ شناخت کامل و واقعی ما از او را بگیرد، چون تصورات ازپیش مشخص شده ما راهِ پذیرشِ اطلاعاتِ مغایر با تصور پیشین ما از آن فرد را مسدود می نماید. با این حال، وقتی پذیرایِ بازخورد می شوید، می توانید نظراتِ طرف مقابل را بشنوید. به عبارت دیگر، درب های تبادل نظر های آینده را به روی خودتان باز می کنید، به همکاران تان اجازه به اشتراک گذاشتنِ دیدگاه هایشان را می دهید و در نتیجه شاهدِ اعتمادسازی، ارتباط و پیوندِ میان افرادِ داخل شرکت خواهید بود و به خودتان فرصتِ آموختن از اشتباهات تان را می دهید. همه ما مرتکب اشتباه می شویم، اما تکرار اشتباهات با گذشت زمان عادت های بد و تضعیف روابط با همکاران را در پی دارد.

اقدام کردن دوای مشکل است

در بیشتر موقعیت ها، منشا تبادل نظرهایِ سخت اشتباهاتِ مکرر در قضاوت یا اشتباهاتی است که هرگز از شروع اصلاح نشده اند؛ بنابراین اگر می خواهید تغییر ایجاد کنید و در یک رابطه کاری از نو اعتمادسازی کنید باید دست به کار شوید و مسئولیت اعمال تان را بپذیرید تا تبادل نظر درباره آن ها برای شما آسان گردد. تبادل نظر های سخت تاریخ انقضا ندارند بنابراین هرقدر مهارت هایتان را در این تبادل نظر ها بالا ببرید، کارایی شما در کارتان بیشتر خواهد شد.

منبع: Lifehack

منبع: فرادید

به "3 گام کلیدی در مصاحبه های سختِ کاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 گام کلیدی در مصاحبه های سختِ کاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید