اپل دکمه های لمسی مدل های پرو آیفون 15 را کنار گذاشته است

به گزارش وبلاگ سروری کیا، اگر پیگیر خبرهای مربوط به مدل های پرو آیفون 15 بوده باشید، به احتمال زیاد با خبرهای مربوط به بهره گیری این مدل ها از دکمه های لمسی روبرو شده اید. اما حالا دو افشاگر معروف اعلام کرده اند اپل این پروژه را کنار گذاشته و آیفون 15 پرو و پرو مکس بار دیگر با دکمه های معمولی راهی بازار خواهند شد.

اپل دکمه های لمسی مدل های پرو آیفون 15 را کنار گذاشته است

ظاهرا اپل برای استفاده از این دکمه ها با چالش های زیادی روبرو شده و بنابراین مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند این مشخصه را به طور کامل کنار بگذارند. از آنجایی که این دکمه ها ثابت هستند، اپل باید برای آن ها بازخورد لرزشی ارائه کند و به نظر می رسد هرکدام از دکمه ها به سه موتور جداگانه برای بازخورد لرزشی نیاز دارند. بنابراین گفته می شود اپل قصد دارد این پروژه را برای آیفون های 2024 عملی کند.

در همین رابطه مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، نوشته با توجه به اینکه این گوشی ها هنوز در مرحله تست مهندسی قرار دارند، اپل مسئله ای برای طراحی آن ها ندارد. همچنین این مشخصه در کل از نظر فرایند ساخت نقش مهمی ایفا نمی کند و بنابراین برنامه های مربوط به تولید انبوه آن ها دچار اختلال نخواهد شد. در این میان دو شرکت Cirrus Logic و AAC Technologies که قرار بود قطعات مربوط به این دکمه ها را فراهم کنند، تا اطلاع ثانوی یک قرارداد مهم را از دست می دهند.

از مهم ترین تغییرات ظاهری مدل های آیفون 15 نسبت به نسل های قبلی، می توانیم به مهاجرت از پورت لایتنینگ به پورت USB-C اشاره کنیم که البته این تغییر هم با فشار زیاد اتحادیه اروپا صورت می گیرد. قبل از اتخاذ این تصمیم، برخی افشاگران بر این باور بودند که اپل هیچوقت به پورت USB-C روی نمی آورد و تا زمانی که آیفون بدون پورت راهی بازار شود، به استفاده از لایتنینگ ادامه می دهد.

تمام مدل های آیفون 15 از نظر میزان تفاوتی با نسل قبلی خود ندارند ولی در این میان ظاهرا لبه های مدل های پرو اندکی خمیده تر هستند و اطراف نمایشگر با حاشیه های باریک تری روبرو می شویم. در ضمنً قرار است مدل های استاندارد هم با نمایشگر حفره دار عرضه شوند و بنابراین دیگر خبری از ناچ نخواهد بود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل دکمه های لمسی مدل های پرو آیفون 15 را کنار گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل دکمه های لمسی مدل های پرو آیفون 15 را کنار گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید