برترین پارک های لندن

به گزارش وبلاگ سروری کیا، لندن عظیم ترین شهر کشور انگلستان و مرکز سیاسی این کشور است. این شهر زیبا و تاریخی پر از ساختمان های قدیمی و موزه های مجذوب کننده و گالری های هنری مختلف است. وجود پارک های فراوان در این شهر باعث شده که از طرف سازمان ملل متحد به آن لقب جنگل بدهند.

برترین پارک های لندن

اگر بلیط رفت و برگشت پرواز لندن به تهران را خریداری نموده اید و می خواهید در کنار جاذبه های فرهنگی آن از طبیعت زیبای داخل شهر هم بهره ببرید تا آخر این مقاله همراه باشید تا برترین و زیباترین پارک های لندن را به شما معرفی کنیم تا از سفر خود به این شهر نهایت لذت را ببرید.

پارک St James

یکی از زیباترین پارک های کشور انگلستان که مساحتی بالغ بر 25 هکتار دارد، پارک St James است. در اطراف این پارک سرسبز، جاذبه های زیبایی مثل کاخ برمینگهام، منطقه وست مینستر و میدان سواره نظام قرار گرفته است. اگر در شهر لندن در پی یک فضای سرسبز و آرام می گشت تا بعد از بازدید از جاذبه های تاریخی و هنری شهر، کمی در آن استراحت کنید و از طبیعت آن لذت ببرید، حتما به این پارک بروید.

در پارک St James یک دریاچه عظیم و زیبا وجود دارد که میزبان پرندگانی مثل پلیکان، اردک و غاز است. اگر به پرنده نگری علاقه دارید می توانید در این پارک افرادی را پیدا کنید که در حال تماشای پرندگان هستند. با ملحق شدن به آن ها جهانی زیبای پرندگان را خواهید دید.

پارک Green

در مرکز شهر لندن یکی از سرسبزترین منطقه ها شهری نام پارک Green قرار گرفته است. این پارک که جزء پارک های سلطنتی انگلیس محسوب می شود، حدود 40 هکتار مساحت دارد. اما بر خلاف پارک های دیگر لندن دریاچه ندارد. شاید باورتان نشود که این پارک آرام و زیبا گذشته ای نا امن و دلهره آور داشته است. در گذشته این پارک پاتوق راهزنان و دزدان شهر لندن بوده است.

اگر از پیاده روی در فضای سبز لذت می برید حتما به این پارک بروید چرا که جهتهای پیاده روی آن شما را به دل درختان سرسبز و زیبا راهنمایی خواهد نمود.

پارک Hyde

یکی از معروف ترین پارک های لندن، پارک Hyde است. این پارک زیبا و سرسبز در بین 4 پارک سلطنتی ای که در مرکز شهر قرار دارند، عظیم ترین پارک به شمار میرود. این پارک در سال 1536 میلادی به دستور پادشاه زمان، هنری هشتم ساخته شده است. تا یک قرن بعد از ساخت آن مردم عادی نمی توانستند از پارک استفاده نمایند. اما امروزه بسیاری از مردم شهر لندن از فضای سبز و رویدادهایی که در این پارک برگزار می شود لذت می برند.

یکی از رویدادهای جالبی که در پارک Hyde انجام می شود، بحث ها و سخنرانی هایی است که به وسیله مردم عادی و در فضای باز رخ می دهد. نام این رویداد Speakers Corner است. این رویداد در شمال شرقی پارک برگزار می شود و نمونه ای از اجرای آزادی بیان در کشور انگلستان است. از دیگر رویدادهایی که در این پارک وجود دارد، فستیوال موسیقی راک است که با نام open-air rock شناخته می شود و مورد توجه ملکه انگلیس هم بوده است.

پارک Kensington Gardens

اگر در پی یک پارک زیبا در شهر لندن می گشت، Kensington Gardens مناسب شماست. این پارک زیبا و مجذوب کننده در گذشته جزء باغ های کاخ Kensington بوده است و به همین خاطر به آن Kensington Gardens می گویند. اگر دوست داشتید کاخ زیبای Kensington را ببینید باید به مرکز پارک بروید.

اگر اهل پیاده روی هستید حتما از جهتهای پیاده روی این پارک بهره ببرید. در جهت پیاده روی خود انواعی از گونه های گیاهی و جانوری موجود در پارک را خواهید دید. اگر بلیت هواپیما به مقصد لندن خریداری کردید و دوست داشتید از فضای سبز این شهر لذت ببرید، حتما به این پارک سر بزنید.

پارک St Dunstan in the East

یکی از متفاوت ترین و زیباترین پارک های شهر لندن، پارک St Dunstan in the East است. این پارک یکی از متفاوت ترین فضاهای سرسبز لندن است. بعد از آتش سوزی عظیم لندن ساختمان های موجود در این پارک بازسازی شدند. اما در طی عملیات Blitz در جنگ جهانی دوم که طی آن کشور انگلستان به وسیله نیروهای آلمان نازی به مدت 57 شب، به طور مستمر بمباران هوایی شد، ساختمان های موجود در این پارک به طور کامل تخریب شدند و از آن به بعد به حال خود رها شدند و با مرور زمان گیاهان مختلفی در اطراف آن آغاز به رشد کردند و تبدیل به فضای سبزی شدند که امروزه می بینید. حتما به این پارک بروید و فضای جالب و متفاوت آن را از نزدیک ببینید.

پارک Holland

اگر عاشق گل ها هستید حتما به پارک Holland بروید. در این پارک، بخش های متنوع و زیادی را می بینید که در هر کدام از آن ها گل های رنگارنگی کاشته شده اند. برای اولین بار در کشور انگلستان، قصد داشتند که گل کوکب را در این پارک بکارند. پروژه ای که موفقیت آمیز بود و نتایج آن را می توانید در لابه لای گل های مختلف پارک ببینید. یکی از مجذوب کننده ترین بخش های پارک Holland، باغی به نام Kyoto Garden است که ریشه آن به کشور ژاپن برمی شود.

اگر در فصل تابستان از این پارک تماشا کنید، می توانید در کنسرت هایی که در فضای باز پارک برگزار می شود شرکت کنید. اگر هم به تماشا تئاتر علاقه مندید، از تماشا تئاتر هایی که در فضای باز این پارک اجرا می شود لذت خواهید برد. در گوشه ای از این پارک، یکی از موزه های مجذوب کننده شهر لندن به نام Design Museum وجود دارد. اگر از تماشا طراحی های زیبا (چه در حوزه معماری، چه مد و پوشاک) لذت می برید حتما به این موزه سر بزنید.

پارک Chelsea Embankment Gardens

پارک Chelsea Embankment Gardens یکی از زیباترین فضاهای سبز موجود در شهر لندن است. این پارک در کنار رود تیمز قرار گرفته است. پارکی کوچک که در آن مجسمه های مختلف، چمن زارها و گل های زیبایی را مشاهده خواهید کرد. یکی از دلایل مجذوب کنندهیت این پارک محل قرار گیری آن است. Chelsea Embankment Gardens در محله ثروتمندان شهر لندن (محله Chelsea) قرار گرفته است. اگر به محله چلسی رفتید حتما سری به این پارک بزنید.

پارک Richmond

یکی از عظیم ترین و بی نظیرترین پارک های شهر لندن، پارک پارک Richmond است. این پارک زیبا یکی از پارک های سلطنتی انگلستان به شمار میرود و نزدیک به 955 هکتار مساحت دارد و دومین پارک عظیم کشور انگلستان به شمار میرود. یکی از خاص ترین ویژگی های این پارک وجود یک گله عظیم از آهوی وحشی است. این گله 650 راس آهو دارد. در گذشته این حیوانات را شکار می کردند اما اکنون به راحتی و بدون احساس خطر در پارک زندگی می نمایند. اگر دوست دارید که یک گله آهوی وحشی را از نزدیک ببینید حتما به پارک Richmond بروید.

پارک Bushy

یکی از زیباترین پارک های شهر لندن که مورد توجه علاقه مندان به گیاه شناسی است، پارک Bushy نام دارد. این پارک از نظر عظیمی، در رتبه دوم بین پارک های سلطنتی انگلستان قرار گرفته است. مساحت آن 445 هکتار است و در غرب شهر لندن قرار گرفته است. این پارک با هدف انجام تحقیقات علمی روی گیاهان مختلف و بعلاوه حفظ میراث طبیعی انگلستان ساخته شده است. به همین علت نسبت به سایر پارک های انگلستان گونه های متنوع تری از گیاهان و حتی حیوانات را در آن می بینید.

در این پارک تفریحات مختلفی مثل قایق سواری و اسب سواری را می توانید امتحان کنید. برای اولین بار در این پارک رویداد Parkrun به وجود آمد و از آن موقع به بعد در دیگر کشورهای جهان هم معروف شد. این رویداد، یک رویداد رایگان است که طی آن افراد داوطلب در سراسر جهان هر شنبه صبح، 5 کیلومتر را به طور آهسته می دوند. اگر دوست دارید در این رویداد بین المللی شرکت کنید می توانید بلیط هواپیما به مقصد لندن و یا تور انگلیس را بخرید و علاوه بر بازدید از مکان های تماشای این شهر، در این رویداد ورزشی هم شرکت کنید.

منبع: مجله گردشگری سفرمارکت

منبع: اتاق

به "برترین پارک های لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید