خودروی برقی آئودی Q8 E، Tron بردی 600 کیلومتری دارد!

به گزارش وبلاگ سروری کیا، آئودی اخیراً از نوترین خودروی الکتریکی خود با نام آئودی Q8 E-Tron رونمایی نموده است. پسوند E-Tron اضافه شده به نام این خودرو حاکی از آن است که مشتریان با اسیووی برقی نو پرچم دار این برند روبرو هستند. این خودروساز آلمانی، Q8 E-Tron را در دو مدل استاندارد و اسپرتبک روانه بازار خواهد نمود و مدل اسپرتبک در واقع همان شاسی بلند کوپه استایل این شرکت به شمار می رود.

خودروی برقی آئودی Q8 E، Tron بردی 600 کیلومتری دارد!

آئودی Q8 E-Tron طراحی به روزشده ای دارد و در نمای جلویی پروفیل مجذوب نماینده و خاص آن به چشم می خورد. غول خودروساز آلمانی جلو پنجره این خودرو را مجهز به کرکره های الکترونیکی نموده که امکان باز و بسته شدن آن برای عبور یا جلوگیری از جریان هوا فراهم شده است.

آئودی Q8 E-Tron از ضریب درگ یا همان ضریب مقاومت هوایی 0.27 بهره می برد که در مقایسه با آئودی Q8 با ضریب درگ 0.28، بهبود نسبتاً خوبی پیدا نموده است. ضریب درگ در مدل اسپرتبک این خودرو نیز از 0.26 در نسل قبلی به 0.24 کاهش یافته است. جدیدترین شاسی بلند برقی آئودی با دو پک باتری با ظرفیت های مختلف و سه پیشرانه برقی متفاوت در اختیار هواداران و علاقه مندان قرار می گیرد.

آئودی Q8 50 E-Tron استاندارد و اسپرتبک روی هر اکسل از یک پیشرانه برقی بهره می برند که در مجموع می توانند 335 اسب بخار قدرت و 664 نیوتن متر گشتاور در حالت بوست فراوری و به چرخ ها انتقال دهند. پک باتری این مدل ها نیز ظرفیتی معادل 95 کیلووات ساعت داشته و با بهره گیری از سیکل WLTP تنها با یک بار شارژ کامل در مدل استاندارد قادر است 491 کیلومتر مسافت را طی کند. این مسافت در مدل اسپرتبک به 505 کیلومتر می رسد.

آئودی Q8 55 E-Tron استاندارد و اسپرتبک هم به دو موتور برقی مجهز بوده که در مجموع قادر به فراوری 402 اسب بخار قدرت و 664 نیوتن متر گشتاور در حالت بوست مد هستند. این مدل از پک باتری با ظرفیت 114 کیلووات ساعت بهره می برد و در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 582 کیلومتر مسافت در مدل استاندارد و 600 کیلومتر مسافت در مدل اسپرتبک را به دست می آورد.

در نهایت باید به SQ8 E-Tron استاندارد و اسپرتبک اشاره کنیم که قدرتمندترین مدل این خودرو بوده و از سه پیشرانه برقی (یکی روی اکسل جلو و دو تا روی اکسل عقب) بهره می برد. پک باتری این خودروها نیز ظرفیت 114 کیلووات ساعتی داشته که به لطف آن، مدل استاندارد و مدل اسپرتبک قادر به پیمایش به ترتیب 494 و 513 کیلومتر مسافت خواهند بود.

از نظر عملکردی، باید اشاره کنیم که آئودی Q8 50 E-Tron در 6.0 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. مدل قدرتمندتر آئودی Q8 55 E-Tron طی 5.6 ثانیه می تواند از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. قدرتمندترین خودروی این مدل یعنی آئودی SQ8 E-Tron در عرض 4.5 ثانیه از سرعت 0 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

مدل های آئودی Q8 50 E-Tron و Q8 55 E-Tron حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را به رانندگان ارائه می دهند، اما آئودی SQ8 E-Tron می تواند تا حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این دو مدل مذکور تنها با 31 دقیقه شارژ می توانند مسافت 420 کیلومتری را طی نمایند.

به صورت استاندارد این خودروها مجهز به شارژر 11 کیلوواتی AC هستند که مشتریان می توانند به دلخواه خود شارژر 22 کیلوواتی نیز برای آن ها سفارش دهند. آئودی برای جدیدترین محصول خود از سیستم تعلیق بادی استفاده نموده که بسته به شرایط، ارتفاع این خودروی برقی را تا 76 میلی متر افزایش یا کاهش می دهد.

درون کابین این خودرو نیز امکانات بسیار خوبی به سرنشینان ارائه می گردد. اول از همه باید به نمایشگرهای بسیار باکیفیت کابین این خودرو اشاره کنیم که شامل صفحه نمایش تمام دیجیتالی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.1 اینچی برای سیستم مالتی مدیا، نمایشگر 8.6 اینچی برای سیستم تهویه و هدآپ دیسپلی می گردد. در بعضی بازارها این خودرو به جای آینه های جانبی، از دوربین های دید جانبی بهره می برد که تصاویر آن ها روی نمایشگرهایی که روی رودری ها تعبیه شده اند، به رانندگان نمایش داده می شوند.

آئودی Q8 E-Tron از فیلتر تصفیه کربن هوای داخل کابین بهره می برد. سیستم یاری راننده Q8 E-Tron مجهز به قابلیت پارک از راه دور است. به لطف این قابلیت بسیار پیشرفته رانندگان می توانند از راه دور و بدون اینکه داخل خودرو باشند، با استفاده از گوشی هوشمندشان، این خودرو را پارک نمایند. هر دو مدل این خودرو فوریه 2023 روانه بازارهای اروپایی خواهند شد و مدل استاندارد آن 78 هزار دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "خودروی برقی آئودی Q8 E، Tron بردی 600 کیلومتری دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی برقی آئودی Q8 E، Tron بردی 600 کیلومتری دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید