مقدمات ایجاد دانشکده حکمرانی هوشمند در دانشگاه آزاد مشهد اجرا شده است

به گزارش وبلاگ سروری کیا، رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی در جلسه شورای روسای واحد های این دانشگاه از انجام مقدمات برای ایجاد دانشکده حکمرانی هوشمند در دانشگاه آزاد مشهد خبر داد.

مقدمات ایجاد دانشکده حکمرانی هوشمند در دانشگاه آزاد مشهد اجرا شده است

به گزارش گروه استان های وبلاگ سروری کیا، جلسه شورای روسای واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد خراسان رضوی با حضور رئیس تازه این دانشگاه برگزار گشت و در آن مسائلی مانند تشکیل اتحادیه دانشگاه های آزاد شرق کشور و ایجاد دانشکده حکمرانی هوشمند در دانشگاه آزاد مشهد بررسی شد.

محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی در این جلسه با بیان اینکه خراسان رضوی تابع برنامه و سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد اضافه کرد: برنامه ای که تحت نام آمایش به نام پلان کلی آموزش دانشگاه در حال اجرا است و انشاالله به نتیجه مطلوبی هم خواهد رسید تلاش همه ما این است که وظیفه خودمان را در این بخش به بهترین شکل ایفا کنیم.

مرادی با تاکید بر لزوم تدوین یک برنامه جدی در زمینه های آموزشی، پشتیبانی، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه، بر مشارکت فعالانه همه روسای واحد ها و مراکز استان تاکید کرد و گفت: علی رغم دقت نظری که در برنامه ها می شود انتظار این است که همه روسای مراکز و واحد ها در فرایند برنامه ریزی، تدوین اهداف و تدوین راهبرد ها و برنامه های عملیاتی به ما کمک کنند و مشارکت فعال داشته باشند. الان زمان آن گذشته است که یک نفر در رأس هرم بشیند و برنامه را جهت اجرا ابلاغ کند و همه صرفاً مجریان برنامه باشند. همفکری و مشارکت باعث هم افزایی خواهد شد و باعث بهتر شدن بومی تر بودن راهبرد ها و اقدامات عملی خواهد شد. در مشی مدیریت اینجانب از انتقاد و از نقطه نظرات همه دوستان استقبال می کنم.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی دلایل عدم بهره وری در هر سازمان را یادآور شد و گفت: از آن دسته آدم هایی نباشیم که اگر یک روز نباشیم سازمان نفس بکشد. برای دانشگاه آزاد زحمات زیادی کشیده شده تا به این جایگاه رسیده و الان راه برگشت وجود ندارد آنچه وجود دارد پیشروی در اهداف راهبرد ها و استراتژی هاست. طبیعتاً ضعیف ترین برنامه ها از بی برنامه گی بهتر است. بدانیم که اگر اندکی در این راستا توقف کنیم جفا کردیم به تمام زحمات مدیران لایقی که در این سیستم منشاء اثرات بسیار زیادی بودند.

وی در ادامه از امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با آستان قدس رضوی، در سفر اخیر رئیس این دانشگاه به مشهد خبر داد و اضافه کرد: این تفاهم نامه برای کل استان منشأ خیر و برکت خواهد بود. دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به ویژه مشهد یک وظیفه کشوری را در این تفاهم نامه برعهده گرفته است. انشاالله با تشکیل شرکت ها و مجموعه هایی که با مشارکت آستان قدس شکل خواهد گرفت بخشی از امور که احساس می کنیم می تواند به تحقق اهداف کمک کند در این قالب نقش آفرینی خواهند کرد.

مرادی همچنین از تشکیل اتحادیه دانشگاه های آزاد شرق کشور با موضوع استان خراسان رضوی خبر داد و اضافه کرد: به جهت تمرکز زدایی و جلوگیری از بروکراسی هایی که باعث تعلل در کار ها میشود این اتحادیه شکل گرفت. آقای دکتر سروری مجد به نام تعیین این اتحادیه در استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، سیستان بلوچستان و کرمان تعیین شدند که امیدواریم خیلی از تصمیمات ما در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی خبر داد: اتفاق خوب دیگری که افتاده مأموریتی به معاون آموزشی واحد مشهد داده شد که در زمینه دانشکده حکمرانی هوشمند فعالیت خود را شروع کنند تیم های مختلف در این زمینه تشکیل بدهند. طبیعتاً این اقدامات باعث خواهد شد که نقش آفرینی ما در فضای اجتماعی در ایجاد سنگ بنای توسعه استان خراسان رضوی به صورت کلی و به صورت خاص تر در دانشگاه آزاد اسلامی استان گذاشته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مقدمات ایجاد دانشکده حکمرانی هوشمند در دانشگاه آزاد مشهد اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدمات ایجاد دانشکده حکمرانی هوشمند در دانشگاه آزاد مشهد اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید