وانت چینی با رخ آمریکایی، خوب یا بد؟
به گزارش وبلاگ سروری کیا، تقلید و الهام گیری چینی ها در طراحی محصولاتی مثل پیکاپ ها هنوز هم ادامه دارد و انگار در این رده از خودرو مانند کراس اور ها و شاسی بلندها، آنچنان پیشرفت نکرده اند.
به گزارش خبرآنلاین، چینی ها در طراحی و فراوری پیکاپ ها، از عوامل مختلفی وام می گیرند. این عوامل مختلف در کنار هم باعث مجذوب کنندهیت این خودرو ها می گردد.
در این مقاله قصد داریم تا به این سیاست چینی ها بیشتر بپردازیم.
طراحی خارجی: خودروسازان چینی در بحث طراحی بیش از هر چیز به عضلانی بودن پیکاپ هایشان توجه می نمایند. با این کار سعی دارند تا به خودرو های آمریکایی نزدیک شده و توانایی خود در زمینه آفرود را به رخ بکشند.
پیکاپ اهورا آمیگ
برای مثال در این دو پیکاپ آمیگ اهورا خودرو و بهمن G 9 شاهد استفاده از جلوپنجره های بزرگ در کنار چراغ های بزرگ هستیم. دیلایت ها و ال ای دی های چند تکه در نمای جلویی هم خودنمایی خاص خود را دارند. استفاده از ادوات مختلف فلزی و پلاستیکی در کنار به کار بردن رنگ های مشکی، در نزدیکی به خودرو های آمریکایی و بعلاوه مجذوب کننده بودن تاثیر دارد.
در نمای کناری خودرو، با استفاده از تایر های نسبتا بزرگ با قابلیت آفرود و رینگ های کوچک که غالبا طراحی ساده ای هم دارند، عضلانی بودن پیکاپ حفظ شده است.
پیکاپ بهمن G 9
جک T 9
برخی از پیکاپ ها هم مثل جک T 9 از سبک نو طراحی استفاده می نمایند. برای مثال در همین خودرو، طراحی دو چراغ را می بینیم که در خودرو های سدان و شاسی بلند بیشتر می بینیم تا پیکاپ ها.
بهمن G 9
در نمای پشتی تقریبا تمام پیکاپ های چینی از طراحی ساده و نسبتا فاقد مجذوب کنندهیت استفاده می گردد. با گذاشتن یک سری ادوات و فضا ها مثل فضای پا برای ورود به محفظه بار، سعی در این دارند که راحتی را برای سرنشینان فراهم نمایند؛ دقیقا آنچه در پیکاپ های آمریکایی می دیدیم.
طراحی داخلی و امکانات:نکته جالبی که در طراحی کابین بیشتر پیکاپ های چینی دیده می گردد، تلفیق مدرنیته و لوکس بودن است. در صورتی که نباید از یک پیکاپ همچین انتظاری برود. در واقع تاکید چینی ها بر استفاده از عوامل وسوسه نماینده است.
برای مثال در کابین پیکاپ بهمن G 9 نیازی به استفاده از نورپردازی نبوده، اما در این خودرو همچین آپشنی مشاهده می گردد. فضای بیشتر پیکاپ ها در جهان بر کاربردی بودن تاکید بسیاری دارند. مثال دیگر استفاده از سانروف در این خودرو است؛ چیزی که در بیشتر پیکاپ ها دیده نمی گردد.
یا مثال دیگری که در این زمینه وجود دارد، جک T 9 است. خودرویی که در کابین آن از متریال های چند رنگی استفاده شده و حتی متریال چوبی هم در آن به چشم می خورد که فضایی لوکس را متبادر می نماید که برای یک پیکاپ واقعا لازم نیست.
پیشرانه:تقریبا تمام موتور و پیشرانه هایی که در این پیکاپ ها به کار می روند، حجم 2 لیتری توربوشارژ دارند و قدرتی در بازه 180 تا 250 اسب بخار فراوری می نمایند که کاملا شبیه به چیزی است که در بیشتر خودرو های چینی دیده می گردد.
فوتون تونلند G 7
منبع: فرارو