چرا رنگ دندان تغییر می نماید؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، دکتر مهدی عباسی، دندانپزشک ترمیمی با بیان اینکه دو سری تغییر رنگ دندانی داریم، اظهارداشت: یکسری عوامل خارجی هستند که بر روی دندان تاثیر می گذارند مانند مواد رنگی که فرد مصرف می نماید مثل قهوه- چای و دخانیات که ذرات رنگی موجود در آن ها به مرور زمان باعث تغییر رنگ در دندان می گردد؛ که برای رفع کردن تغییر رنگ باید از جرم گیری یا بروساژ استفاده می کنیم.

چرا رنگ دندان تغییر می نماید؟

وی ادامه داد: یکسری تغییر رنگ داریم که در آن، موادی که باعث تغییر رنگ دندان می شوند به بافت داخلی دندان نفوذ می نمایند و موجب تغییر رنگ دندان می گردند. این حالت با جرم گیری بهبود نمی یابد و باید از موادی استفاده کنیم که به داخل دندان نفوذ کند و باعث سفید کردن دندان گردد که به آن بلیچینگ می گوییم و مردم عامه به آن سفید کردن دندان می گویند.

این دندانپزشک درباره عواملی را که به داخل بافت دندان نفوذ می نمایند، بیان نمود: یک نوع از آن ها عوامل خارجی است، نو نوع دیگر آن ها مصرف دارو هایی است که در کودکی مصرف می گردد و دلیل بعدی این است که با افزایش سن رنگ دندان زردتر می گردد. این ها مواردی است که می توان با بلیچینگ رفع نمود.

وی با بیان اینکه در خصوص دارو ها می توانیم تتراسایکلین را مثال بزنیم که این حالت را ایجاد می نماید، گفت: تتراسایکلین باعث پیشرفت پوسیدگی دندان های نمی گردد.

عباسی در ادامه گفت: در بعضی موارد ما یک دندان خاص را داریم که تغییر رنگ پیدا نموده است، یعنی آن دندان تحت تاثیر عواملی، عصبش از بین رفته و تغییر رنگ پیدا می نماید.

این مورد باید آنالیز گردد. شاید احتیاج به درمان ریشه داشته باشد یا ممکن است عفونتی در این ناحیه وجود داشته باشد. معمولا این حالت در دندان های جلویی فرد ایجاد می گردد.

شاید چند سال قبل تحت تاثیر ضربه قرار گرفته باشد و فرد متوجه آن نشده باشد و به مرور زمان، عصب دندان از بین رفته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که خمیر دندان های سفید نماینده به چند صورت عمل می نمایند؟، ادامه داد: این نوع خمیر دندان ها به دو صورت عمل می نمایند. بعضی از آن ها مواد ساینده در داخل شان دارند و به دلیل سایشی که ایجاد می نماید دندان ها را سفید می نماید که مفید نیست؛ چون مقداری از سطح دندان را دچار سایش می نماید.

این دندانپزشک در انتها اظهارداشت: بعلاوه خمیردندان هایی هستند که داخل آن ها ترکیبات سفید نماینده دارد. از همان موادی که دندان پزشکان استفاده می نمایند. منتهی با غلظت پایین تر. لاک ها و برچسب هایی که برای سفید کردن دندان تهیه شده است روی سطح دندان اثر منفی ندارد. در خصوص ماندگاریش تردید است ممکن است سفید بکند؛ اما خیلی زود رنگ دندان به حالت قبلی اش برگردد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو

به "چرا رنگ دندان تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رنگ دندان تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید