10 کار جالبی که می توان با قلم S Pen در گوشی های سامسونگ انجام داد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، قلم S Pen یکی از المان های مجذوب کنندهیت در گوشی های سری S2X اولترا سامسونگ و سری نوت این شرکت به شمار میرود که امکانات و قابلیت های زیادی را هم به این گوشی ها اضافه نموده است. البته سری نوت دیگر فراوری نمی شوند و از سری S2X اولترا هم فقط S22 و S23 اولترا به همراه خود قلم دارند؛ برای گلکسی S21 اولترا باید قلم را به صورت جداگانه تهیه کنید. اگر از این گوشی ها استفاده می کنید و نمی دانید قلم S Pen می تواند چه کارهایی انجام دهد در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با 10 کاربرد مجذوب کننده آن آشنا کنیم.

10 کار جالبی که می توان با قلم S Pen در گوشی های سامسونگ انجام داد

فهرست محتوا

1. ثبت تصویر و ضبط ویدیو

2. ترجمه متن

3. ثبت اسکرین شات با مقدار دلخواه

4. نوت برداری با نمایشگر خاموش

5. ارسال پیغام های لایو جالب

6. باز کردن قفل گوشی

7. مولتی تسکینگ آسان

8. خلق آثار هنری با اپلیکیشن PENUP

9. نقاشی کشیدن روی ویدیو هنگام ضبط

10. کنترل گوشی بدون لمس آن

قلم S Pen؛ سخن پایانی

1. ثبت تصویر و ضبط ویدیو با قلم S Pen

گوشی گلکسی شما با یاری قلم S Pen می تواند یک ریموت کنترل به عنوان شاتر دوربین داشته باشد تا بتوانید با استفاده از آن تصاویر سلفی و حتی ویدیو بگیرید. این باعث می شود هنگام ثبت و ضبط تصاویر یا ویدیوهای سلفی گروهی، به راحتی دست خود را از صورتتان دور کنید و نگران این نباشید که چطور باید کلید شاتر را فشار دهید. فقط کافی است قلم را در دست بگیرید، گوشی را از خود دور کنید و یا حتی به دیوار تکیه دهید و سپس، هر زمان که آماده بودید، کلید قلم S-Pen را برای ثبت و ضبط تصویر و ویدیوی مورد نظر فشار دهید.

اگر هم می خواهید بین دوربین عقب و جلو سوییچ کنید، کافی است کلید روی قلم S Pen را دوبار فشار دهید تا دوربین بدون هیچ مکثی به سرعت سوییچ شود. اصلا هم احتیاجی نیست در ابتدا اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید. می توانید گوشی را در موقعیت قرار دهید اما دوربین را اجرا نکنید چون ممکن است طول بکشد تا آماده شوید و در این شرایط گوشی در حال انجامی دوربین نباشد بهتر است. هر زمان که آماده بودید، کافی است کلید روی قلم S-Pen را فشار داده و کمی نگه دارید تا دوربین به صورت اتوماتیک اجرا شود.

برای اینکه بین حالت های مختلف دوربین جابجا شوید، مثلا از عکاسی به فیلم برداری بروید و مواردی از این دست، کافی است کلید روی قلم S Pen را فشار داده و به سمت آن حالت حرکت دهید. برای مثال اگر می خواهید از حالت عکاسی به فیلم برداری بروید و برای این کار باید در بین حالت ها از راست به چپ سوایپ کنید، کلید روی قلم S-Pen را فشار داده و دست خود را به سمت چپ حرکت دهید تا حالت مورد نظر فعال شود. گفتنی است با استفاده از این قلم حتی می توانید هنگام ثبت تصاویر روی سوژه ها زوم کنید.

برای اینکه به تمام ژست های حرکتی قلم S-Pen در اپلیکیشن دوربین دسترسی داشته باشید کافی است به تنظیمات رفته و در بخش Advanced features یا تنظیمات پیشرفته، در بخش S-Pen و سپس Air actions، اپلیکیشن دوربین یا Camera را انتخاب کنید. حالا تمام ژست های قلم S Pen برای شما نمایش داده می شود تا با اطلاعات کامل تری از کارهای مختلفی که می توانید با آن در اپلیکیشن دوربین انجام دهید بهره ببرید.

2. ترجمه متن با قلم S Pen

شما می توانید با استفاده از قلم S Penمتن های زیاد را ترجمه کنید. با استفاده از این روش، دیگر احتیاجی نیست بین اپلیکیشن های مختلف جابجا شوید تا تمرکزتان از دست برود. چون معمولا برای ترجمه یک متن باید متن را کپی نموده و در اپلیکیشن یا وب سایت ترجمه متون پیست کنید تا ترجمه را برای شما نمایش دهد. اما با استفاده از قلم S-Pen دیگر احتیاجی به این کار نیست.

برای ترجمه متون با استفاده از قلم S-Pen کافی است آن را از گوشی خارج نموده و در بین گزینه های به نمایش درآمده، Translate به معنای ترجمه را انتخاب کنید. حالا هر زبانی که می خواهید متن به آن ترجمه شود را انتخاب کنید. در این مرحله کافی است قلم S Pen را روی یک کلمه نگه داشته باشید (نچسبانید) تا ترجمه آن کمی بعد ظاهر شود. تنها نقطه ضعفی که این قابلیت دارد این است که فقط می تواند هر بار یک کلمه را به زبان مورد نظر ترجمه کند، نه یک متن یا عبارت کامل را که این باعث می شود اگر اصلا با زبان مبدا آشنایی ندارید، استفاده از آن برایتان واقعاً سخت باشد.

برای آن دسته از افرادی که در رشته های مرتبط به یک زبان درس می خوانند و تا حد قابل قبولی هم به آن مسلط هستند و در صورت خواندن یک متن، ممکن است با چند کلمه از آن با مشکل روبرو شوند، استفاده از قلم می تواند خیلی مفیدتر باشد. مثلا یک زبان آموز هنگام خواندن متون زبانی.

اگر بعد از خارج کردن قلم از گوشی، گزینه Translate را مشاهده نکردید، کافی است به تنظیمات رفته و در بخش Advanced Features و S-Pen و سپس Air Command، منوی مربوط به قلم S Pen را با اضافه کردن یا کم کردن گزینه های مختلف شخصی سازی کنید.

3. ثبت اسکرین شات با مقدار دلخواه

ثبت اسکرین شات از صفحه یکی از قابلیت های مجذوب نماینده گوشی های هوشمند است اما گاهی اوقات ما اصلا احتیاجی به اسکرین شات کلی نداریم و فقط اطلاعات بخشی از صفحه برایمان اهمیت دارد. خوشبختانه با استفاده از قلم S Pen انجام این کار ممکن است. در حالت عادی ما باید اسکرین شات را ثبت و سپس آن را ویرایش نموده و به مقدار دلخواه برسانیم. یا اینکه یک اپلیکیشن شخص ثالث مربوط به این کار دانلود کنیم که خیلی گزینه خوبی به حساب نمی آید.

با استفاده از قلم S-Pen شما فقط باید بخشی از صفحه که مد نظرتان هست را انتخاب نموده، قلم را از دستگاه خارج و گزینه Smart select به معنای انتخاب هوشمند را انتخاب کنید. حالا با استفاده از قلم، آن بخش از صفحه را مارک کنید تا اسکرین شات فقط از همان قسمت ثبت شود. پس از ثبت هم می توانید مثل اسکرین شات عادی، آن را برای افراد مختلف به اشتراک بگذارید.

اگر هم احتیاج باشد اسکرین شات متعددی را از بخش های مختلف صفحه ثبت کنید، کافی است آن ها را یکی پس از دیگری بعد از ثبت در صفحه پین کنید. حالا می توانید همه آن ها را به صورت همزمان با افراد مورد نظر به اشتراک بگذارید.

4. نوت برداری با قلم S Pen روی نمایشگر خاموش

یکی از مجذوب نماینده ترین قابلیت های قلم S Pen این است که می توانید با آن نوت برداری کنید. اصلا هدف سامسونگ از تعبیه این قلم درون گوشی های سری نوت از همان ابتدا و طراحی گوشی های مجهز به آن شبیه به یک دفتر همین بود که کاربر بتواند راحت تر در آن بنویسد. حالا سامسونگ بعد از گذشت سال ها آنقدر این قابلیت را بهبود بخشیده که می توانید حتی وقتی گوشی خاموش هست هم روی آن نوت برداری کنید (صفحه گوشی خاموش است). البته قبل از خاموش شدن گوشی باید قلم را خارج نموده و گزینه Create note را انتخاب کنید که گوشی در حالت نوت برداری قرار بگیرد.

درون گوشی های سامسونگ یک قابلیت یادداشت برداری هنگام قفل بودن صفحه وجود دارد که جالب است بدانید فقط هم زمان خاموش بودن صفحه کار می نماید. به محض اینکه یادداشت برداری روی صفحه را شروع کنید، این قابلیت فعال می شود. در بالای صفحه در سمت چپ می توانید مقدار ضخامت قلم را افزایش دهید. بعلاوه پاک کن هم وجود دارد تا در صورت وجود هرگونه مسئله ای بتوانید آن را پاک کنید.

برای اینکه بتوانید نوت های خود را در گوشی ذخیره کنید، کافی است گزینه Save in Notes را انتخاب نموده و یا فقط قلم را درون درگاهش قرار دهید تا نوت به صورت اتوماتیک ذخیره شود. تمام این یادداشت ها با اپلیکیشن یادداشت برداری خود سامسونگ یعنی Notes همگام سازی می شود.

5. ارسال پیغام های لایو جالب

بعد از مدتی شاید از ارسال پیغام های متنی ساده به افرادی که دوستشان دارید خسته شوید. این روزها کمتر کسی از قابلیت SMS در گوشی ها استفاده می نماید چرا که استفاده از پیغام رسان ها آنقدر توسعه پیدا نموده که تقریبا می توانیم بگوییم بیش از 90٪ افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می نمایند، پیغام رسان ها را ترجیح می دهند. پیغام رسان ها هم با بهره مندی از ایموجی، استیکر و… مجذوب نمایندهیت چت را چندین برابر نموده اند اما اگر از این نوع پیغام رسانی خسته شده اید و می خواهید اندکی مدرن تر، مجذوب نماینده تر و سفارشی تر با آن ها ارتباط برقرار کنید، می توانید از قلم S Pen خود استفاده نموده و پیغام های لایو برای آن ها بفرستید.

کافی است قلم را خارج نموده و در بین گزینه های منوی Air command، گزینه Live Message یا پیغام لایو را انتخاب کنید. یک تصویر ثبت و یا یک ویدیوی کوتاه ضبط کنید. بعلاوه می توانید یک تصویر یا ویدیو از گالری خود هم انتخاب کنید. روی آن هرچه که می خواهید بنویسید یا هر شکلی که می خواهید بکشید. با استفاده از آیکون سمت چپ-بالای صفحه می توانید ضخامت قلم را تغییر داده و با استفاده از آیکون کنار آن، رنگ را تغییر دهید. اگر هم می خواهید خیلی خلاق باشید، می توانید جلوه های بصری زیبایی هم به آن ها اضافه کنید.

از بین جلوه های Glow ،Sparkle ،Hearts ،Snowflake ،Rainbow و Ink یکی را به دلخواه انتخاب نموده تا پیغامتان رنگ و لعاب خاصی بگیرد. وقتی کارتان تمام شد می توانید پیغام را به صورت گیف مشاهده و یا برای سایر دوستان خود ارسال کنید. بدین ترتیب پیغام شما در سفارشی ترین حالت ممکن با متن و اشکال دلخواه به دست دوستان تان خواهد رسید.

6. باز کردن قفل گوشی با قلم S Pen

می توانید با استفاده از قلم S Pen گوشی گلکسی خود را قفل گشایی کنید. این قابلیت فقط زمانی کار می نماید که وقتی گوشی قفل شد، قلم درون درگاهش قرار نداشت. یعنی وقتی قلم بیرون از گوشی است، صفحه آن قفل شود. در این حالت می توانید با فشردن کلید روی قلم، گوشی را باز کنید. بعد از این کار، گوشی شما تا زمانی که ارتباط قلم با گوشی قطع نشود و یا درون درگاهش قرار نگیرد، باز می ماند.

این قابلیت به خاطر دلایل متعدد به صورت پیش فرض غیرفعال است اما اگر بخواهید آن را فعال کنید کافی است به تنظیمات رفته و در بخش Advanced Features به معنای قابلیت های پیشرفته، S Pen و سپس More S Pen settings به معنای تنظیمات بیشتر S Pen، گزینه S Pen unlock را فعال کنید.

7. مولتی تسکینگ با Glance

Glance یکی از برترین قابلیت های مربوط به S-Pen در گوشی های سامسونگ است چرا که به شما اجازه می دهد یک اپلیکیشن را مینیمایز نموده و هر زمان که می خواهید یک سر به آن بزنید. منظورمان از مینیمایز این است که پنجره مربوط به آن را کوچک کنید.

کافی است هر اپلیکیشنی را که می خواهید در گوشی گلکسی خود اجرا کنید. حالا قلم S Pen را از درگاهش خارج نموده و در بین گزینه های منوی Air Command، روی Glance کلیک کنید. به محض کلیک روی Glance، اپلیکیشنی که در حال انجام روی صفحه باشد، مینیمایز می شود. البته نه به صورت کامل بلکه پنجره کوچکی از آن همچنان در پایین صفحه به نمایش گذاشته می شود تا بتوانید هر زمان که احتیاج بود به آن نگاهی بیندازید. حالا می توانید هر اپلیکیشن دیگری که می خواهید را اجرا کنید در حالی که آن پنجره کوچک همچنان در گوشه پایین صفحه قرار گرفته است.

برای اینکه بتوانید به صورت تمام صفحه اطلاعات آن پنجره را مشاهده کنید هم کافی است قلم S Pen را روی آن نگه دارید (نچسبانید). به محض اینکه قلم S Pen را از صفحه دور کنید، اپلیکیشن بار دیگر مینیمایز می شود و به گوشه صفحه باز می شود تا بتوانید کار با اپلیکیشن دیگر را ادامه دهید. اگر هم می خواهید پنجره کوچک اپلیکیشن دیگر روی صفحه نباشد، کافی است با قلم S-Pen آن را درگ نموده و به سطل زباله ای که در بالای صفحه ظاهر می شود بیندازید.

8. خلق آثار هنری با اپلیکیشن PENUP

یکی دیگر از قابلیت های مجذوب نماینده قلم S Pen امکان طراحی است. یعنی می توانید با استفاده از قلم هر طرحی را که می خواهید بکشید و آن را در شبکه های اجتماعی با سایر افراد به اشتراک بگذارید. فقط باید اپلیکیشن خوبی دم دستتان باشد که PENUP در این زمینه عالی است. این اپ به شما اجازه می دهد طرح های فوق العاده زیبایی متناسب با ذوق و سلیقه خود خلق کنید.

با استفاده از قلم و این اپلیکیشن شما نه تنها می توانید آثار هنری خلق کنید بلکه هنگام استرس داشتن یا عدم آرامش اعصاب، می توانید طرح های از پیش آماده را رنگ آمیزی نموده و آرام شوید. در این اپلیکیشن حتی آموزش طراحی با قلم S Pen هم قرار داده شده تا در صورتی که به طراحی با قلم علاقه مند هستید بتوانید این کار را بدون هیچ مسئله ای انجام دهید.

برای طراحی و یادداشت برداری با قلم S-Pen اپلیکیشن های زیادی در دسترس قرار دارند که با هر یک از آن ها می توانید از امکانات و قابلیت های خاص قلم مجذوب نماینده خود بهره ببرید. لینک دانلود این اپلیکیشن ها در کنار اپلیکیشن PENUP در زیر قرار داده شده است.

  • برترین اپلیکیشن برای یادداشت برداری با قلم S Pen با امکانات متعدد.
  • یکی از برترین اپلیکیشن های طراحی همراه با آموزش.
  • : اپلیکیشن یادداشت برداری سامسونگ که در گوشی های این شرکت در دسترس قرار گرفته است.
  • : اپلیکیشن رنگ آمیزی طراحی ها
  • : اپلیکیشن طراحی و رنگ آمیزی

9. نقاشی کشیدن روی ویدیو هنگام ضبط

AR Doodle یکی از قابلیت های جالب قلم S Pen است که به شما اجازه می دهد روی اشیا مختلف حین ضبط ویدیو طراحی کنید. این یعنی احتیاجی نیست اجازه دهید فرایند ضبط ویدیو به اتمام برسد، بلکه هنگام ضبط ویدیو هم می توانید این کار را انجام دهید که فوق العاده قابلیت جالب و بامزه ای است و گاهی اوقات حتی می تواند هنگام ضبط ویدیوهای آموزشی، مفید باشد. نکته منفی اینجاست که وقتی یک طرح روی سوژه می کشید، مثلا کلاه روی یک فرد، این طرح ثابت می ماند. حتی اگر دوربین را تکان دهید. این یعنی گاهی اوقات ممکن است اصلا دوربین از روی شخص برداشته شود اما کلاه همچنان آنجا می ماند. البته این قابلیت بیشتر برای جنبه بامزه بودنش هست که در گوشی های سامسونگ تعبیه شده اما گاهی اوقات می تواند مفید هم باشد.

10. کنترل گوشی بدون لمس آن با قلم S Pen

با استفاده از قلم شما می توانید کارهای مختلفی انجام دهید که در بسیاری از آن ها اصلا احتیاجی به برقراری تعامل لمسی با گوشی نیست. برای مثال می توانید به منوی قبلی بازگردید، به منوی هم برگردید، فهرست اپ های اخیر را باز کنید و بسیاری موارد دیگر.

حتی یک سری از اپلیکیشن ها ژست های مخصوص کار با قلم دارند که به شما اجازه می دهند بدون برقراری تعامل لمسی با آن ها کار کنید. البته این اپ ها غالبا ساخت خود سامسونگ هستند. برای مثال گالری به شما اجازه می دهد با استفاده از قلم به سمت چپ یا راست سوایپ کنید. برای اینکه بتوانید به قابلیت های مختلف قلم در گوشی های سامسونگ دسترسی داشته باشید و با آن ها آشنا شوید کافی است به تنظیمات رفته و در بخش Advanced Features، گزینه S Pen و سپس Air actions را انتخاب کنید.

قلم S Pen؛ سخن پایانی

قلم S-Pen یکی از برترین قابلیت های گوشی های سامسونگ از سری گلکسی نوت و گلکسی S2X اولترا است که به شما اجازه می دهد به شکل بهینه تر و کاربردی تری از گوشی خود بهره ببرید. در این مطلب کوشش کردیم به کاربردی ترین کارهایی که می توانید با قلم انجام دهید اشاره کنیم اما قطعا تعداد قابلیت های این قلم مجذوب نماینده از 10 مورد بیشتر است که اگر قرار به معرفی تک تک آن ها باشد از حوصله متن خارج خواهد بود.

اگر از گوشی های سامسونگ با پشتیبانی از قلم S Pen استفاده می کنید، در بخش نظرات بگویید کدام یک از آن ها کاربرد بیشتری در زندگی روزمره شما دارد؟ آیا قابلیت دیگری هم هست که باید در این مطلب به آن اشاره می کردیم؟

منبع: MUO

سوالات متداول درباره قلم S-Pen

آیا قلم S-Pen با باتری کار می نماید؟

بله. اما احتیاجی نیست به صورت جداگانه شارژ شود. همینکه آن را درون گوشی قرار دهید، شارژ می شود.

قلم S-Pen چگونه به گوشی متصل می شود؟

با استفاده از بلوتوث.

چه دستگاه هایی از سامسونگ از قلم S-Pen بهره می برند؟

تمام گوشی های سری گلکسی نوت به علاوه گلکسی S21 اولترا، S22 اولترا و S23 اولترا. البته قلم در S21 اولترا به همراه محصول عرضه نمی شود و درگاهی هم برای تعبیه آن درون گوشی وجود ندارد. بعلاوه تبلت ها و لپ تاپ های سامسونگ هم در بعضی از مدل ها از قلم پشتیبانی می نمایند.

آیا می توان قلم S-Pen را با قلم دیگری تعویض کرد؟

خیر. قلم دیگر درون گوشی های سامسونگ قرار نمی گیرد و در صورت گم شدن یا شکستن قلم، باید قلم اصلی خود سامسونگ و متناسب با نوع گوشی را بخرید.

آیا استفاده زیاد از قلم به نمایشگر صدمه می زند؟

خیر. قلم طوری طراحی شده که حتی در صورت استفاده مداوم هم به نمایشگر صدمه نمی زند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 کار جالبی که می توان با قلم S Pen در گوشی های سامسونگ انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کار جالبی که می توان با قلم S Pen در گوشی های سامسونگ انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید