ادبیات

حرف های جنجالی یک استقلالی درباره درویش، دخترش و رونالدو ، پرسپولیس از پیش بازنده بود!

مدیرعامل اسبق استقلال اظهارات جنجالی و متفاوتی را پیرامون استقبال باشگاه پرسپولیس و بعلاوه طرفداران از کریستیانو رونالدو مطرح نمود.

30 شهریور 1402

مهارت داستان گویی بصری در هنرمندان انیمیشن ساز ما کم است، ادبیات و کتاب ماده خامِ صنعت انیمیشن!

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)، حامد میرزائی، دانش آموخته و پژوهشگر در حوزه مطالعات انیمیشن است. او شرایط انیمیشن کودک و نوجوان ایران را در شرایط ساکن می بیند و در عین اینکه پیشرفت هایی داشته است، خروجی اش را متناسب با امکانات و نیازهای مخاطبان...

23 شهریور 1402

تاجیک: آیا قدرت عزم آن دارد تا برای نجات پوست خویش، پوست بیندازد؟

محمدرضا تاجیک، از تئوریسین های جریان اصلاحات در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به بحران تدبیر در سیاست امروز کشور، نوشت؛ آیا رام و متواضع کردن روح سرکش و وحشی سیاست و قدرت در ایران امروز، همان راه برون رفت از بحران تدبیر نیست؟

19 شهریور 1402

موج بزرگ دو کفه ترازوی مرگ و زندگی را به نوجوانان نشان می دهد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، موج بزرگ؛ زندگی از مرگ قوی تر است کتابی درباره قدرت زندگی و فائق آمدن همیشگی آن بر مرگ است. کینو و جی یا، دو دوست صمیمی اند که یکی پدرش کشاورز و پدر دیگری ماهیگیر است. کینو عاشق تماشای امواج اقیانوس است و از اینکه می تواند...

14 شهریور 1402

ضیافت تابستانه کتاب در کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شهرکرد، به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت بچه ها، نوجوانان و جوانان، تا به امروز بیش از یک هزار و 100 عنوان برنامه فرهنگی آموزشی در قالب طرح کتابخانه تابستانه من در کتابخانه های چهارمحال و بختیاری اجرا...

6 شهریور 1402

تفال به حافظ امروز چهارشنبه 14 تیرماه 1402، دنیا بس فتنه خواهد دید از آن چشم و از آن ابرو

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

14 تیر 1402

قیمت املاک این روستا در قلب تهران، هوش از سرتان می پرانَد

ونک! نامی که برای همه آشناست. پیش از دوران قاجار، در اراضی غربیِ میدان ونک، ده ونک قرار داشت، دهی با سابقه در حد فاصل تهران و تجریش؛ اراضی شرقیِ میدان که امروز با نام محله کاووسیه می شناسیمشان، زمین های بایری بودند که در امتداد خودشان به تپه های عباس آباد...

8 تیر 1402

شوخی با 20 سالگی در آخرین نشست فصلی دوشنبه های شعرخوانی

به گزارش خبرنگاران ، شعرهایی که به وسیله شاعران در نهمین جلسه نشست دوشنبه های شعر خوانده شد با استقبال بسیاری روبه رو شد از جمله شعر سعید پژمان، شاعر 20 ساله جوانی که با سنش شوخی کرد و خواند: آمد به این دیار غم از 20 سالگی/ من پا به سن گذاشتم از 20 سالگی.

31 خرداد 1402

تفال به حافظ امروز دوشنبه 25 اردیبهشت 1402

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

25 اردیبهشت 1402

دلیل محدود شدن سریال های تلویزیونی ، رئیس صدا و سیما: ما از نون خ و سعید آقاخانی حمایت کردیم

رئیس سازمان صداوسیما درباره مشارکت رسانه ملی در ساخت برنامه های شبکه نمایش خانگی که پیشتر از سوی او اعلام شده بود، اظهار کرد: به محض این که کارهای فاخر قابل حمایت ببینیم حتما به این وعده که داده ایم عمل می کنیم.

20 اردیبهشت 1402

در تهران، پرندگانی هستند که کمتر کسی از آنها باخبر است ، این پرنده شکارچی موش هاست ، از مرغ سلیمان تا هزار دستان؛ در مرکز این پرنده ها را ببینید!

باورش سخت است که در این آسمان دودگرفته تهران، غیر از کلاغ و یاکریم پرندۀ دیگری وجود داشته باشد؛ این دوتا هم که یکی شان به نام بدشگونی رانده شده و آن دیگری از فرط دیده شدن از چشم ها افتاده است. این گزارش ال 1388 در نشریه سرزمین من شده است.

19 اردیبهشت 1402

کلبه ای در غبار حاصل تجربیات من و تخیلاتم است

یوسف گوهری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام گفت: کلبه ای در غبار مجموعه ای از اتفاقات و تجربیاتی است که در دنیای واقعی برای افرادی که با نویسنده آشنا بوده و بی واسطه برای او بازگوکرده اند، رخ داده که من آن را در قالب رمان نوشته ام.

20 فروردین 1402

384 هزار جلد کتاب در کردستان طی سال 1401 به امانت رفت

محمد مخدومی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در کردستان اظهار کرد: نهاد کتابخانه عمومی در حال حاضر یک وزنه قابل توجه در بخش فرهنگی کشور است.

16 فروردین 1402

موراکامی اولین رمان تازه خود را پس از شش سال منتشر می نماید

ناشر آثار موراکامی- شینچوشا- روز چهارشنبه اظهار داشت هاروکی موراکامی، نویسنده سرشناس ژاپنی، اولین رمان نو خود را پس از شش سال در آوریل سال جاری منتشر خواهد نمود.

9 اسفند 1401

سفر به باکو ، به محبوب ترین جاهای دیدنی باکو برویم

باکو آذربایجان از شهرهای نزدیک به مرز ایران است که بسیاری از مسافران ایرانی با خودرو خود به آن سفر می نمایند. باکو که یکی از شهرهای ساحل دریاچه خزر است، مرکز و بزرگ ترین شهر و بندر کشور آذربایجان است. باکو در قسمت غربی خزر قرار گرفته است. مرکز آذربایجان...

4 بهمن 1401

صمد طاهری (داستان نویس): زمانه داستان کوتاه است نه رمان!

صمد طاهری (نویسنده)، رمان را متعلق به قرن هجدهم دانسته و می گوید: زمانه ما دوران شتاب و سرعت است، دیگر آدم ها این فراغت را ندارند که طی چندماه یک رمان قطور چندجلدی بخوانند.

23 دی 1401

کارگردان بزرگ موج نوی ژاپن درگذشت

یوشیدا کیجو کارگردان سرشناس موج نوی ژاپن روز پنجشنبه 8 دسامبر بر اثر ذات الریه درگذشت.

19 آذر 1401

معرفی فیلم All Quiet on the Western Front

فیلم در جبهه غربی خبری نیست (All Quiet on the Western Front) اثری ضد جنگ به شمار می رود که داستان پسری آلمانی و 17 ساله را روایت می نماید که به همراه دوستانش در خصوص سن شان دروغ می گویند تا در جنگ جهانی اول شرکت نمایند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم حماسی...

12 مهر 1401

آبشار شور و نمکین کمردوغ

خبرنگاران :آیا کمردوغ هفتمین آبشار بلند ایران را می شناسید؟ این آبشار زیبا در میان تنگه ای سرسبز قرار گرفته و تابلویی از طبیعت بکر و ناشناخته چاروسا را پیش چشم تان قرار می دهد.

3 مهر 1401

برگزاری همایش روز ملی شعر و ادب فارسی بمناسبت 27 شهریور زادروز استاد محمد حسین شهریار در تبریز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه روز دوشنبه 27 شهریور مراسم همایش روز ملی شعر و ادب فارسی دردانشگاه تبریز برگزار می گردد، گفت: در جهان رقابت جدی بین شهر های مختلف برای اینکه برای خود یک ویژگی تعریفکنند و از این رهگذر در فضای عمومی جامعه...

25 شهریور 1401
تعداد: (41)