طرز تهیه پاپسیکلز کیک یا کیک چوبی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، به شیرینی هایی می گویند که روی چوب بستنی یا چوب آب نبات قرار دارند و روی آن ها هم با روکش شکلاتی یا گاناش های مختلف پوشیده شده است. پاپس کیک ها برای هدیه دادن های تک نفره بسیار مورد استقبال قرار می گیرند و از بهترین هدیه ها برای ولنتاین و تولد بچه ها یا حتی در مهمانی ها به حساب می آیند.

طرز تهیه پاپسیکلز کیک یا کیک چوبی

مواد لازم

آرد: 4 لیوان دسته دار فرانسوی

روغن مایع: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

کره ذوب شده: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 2 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

شیر: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

بیکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

وانیل: 1 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 5 عدد

چوب بستنی: به میزان لازم

مواد لازم برای روکش شکلاتی کیک چوبی

شکلات تخته ای با طعم دلخواه: 250 گرم

کره: 50 گرم

پودر فندق یا گردو یا پسته: به میزان دلخواه

مرحله اول

قبل از هر چیز، فر را روشن و روی دمای 180درجه تنظیم کنید. چون مراحل آماده سازی مواد کیک چوبی مگنوم حدود 20 دقیقه طول می کشد و تا آماده شدن مواد، فر باید گرم شده باشد. آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را سه مرتبه الک کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

در یک ظرف مناسب، تخم مرغ ها را شکسته و با همزن بزنید. نیازی به جدا کردن سفیده و زرده نیست. تا حدی تخم مرغ ها را بزنید که سفید رنگ شوند. وانیل را اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه هم بزنید. سپس شکر را اضافه کنید.

کره و روغن را اضافه کنید. شیر را به مخلوط اضافه کرده و 2 دقیقه هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را که از قبل الک کرده بودید به مایه کیک چوبی مگنوم اضافه کنید و با همزن بزنید. در حدی که مواد با هم یکدست شوند آنها را به آرامی بزنید. سعی کنید از لیسک یا همزن دستی استفاده کنید.

مرحله سوم

اگر قالب سیلیکونی دارید، مواد را در قالب بریزید و اگر ندارید، کف یک قالب ساده مستطیلی یا مربعی را که برای کیکتان آماده کرده اید، کاغذ روغنی بگذارید و چرب کنید. مواد را در قالب بریزید و به مدت 25 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از اینکه کیک پخت، اجازه دهید از دما بیفتد و خنک شود.

کیک را پس از سرد شدن از قالب بیرون بیاورید و چوب بستنی ها را در آن فرو کنید. اگر قالبتان معمولی بود، کیک را به شکل بستنی مگنوم برش بزنید و چوب ها را در آن ها قرار دهید.

مرحله چهارم

شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کنید و با کره مخلوط کنید. اگر چند مدل شکلات را انتخاب کرده اید، هر یک را جداگانه در ظرفی روی بخار آب یا روی سطح آب جوش قرار دهید تا شکلات ها ذوب شوند.

کیک ها را روی توری قرار دهید و روی سطح کیک را روکش شکلات بریزید تا کل کیک را بپوشاند یا کیک را در شکلات ذوب شده، فرو برید. سپس روی کیک ها را با پودر پسته و فندق و گردو (به دلخواه) تزیین کنید. کیک های بستنی را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودشان را کاملا بگیرند.

می توانید در طرز تهیه کیک چوبی پاپسیکلز یا پاپسیکل یا پاپسی کیک از پوست پرتقال رنده شده هم استفاده کنید.

*برای طرز تهیه پاپسی کیک شکلاتی از شکلات تخته ای را با طعم ها و رنگ های مختلف استفاده کنید و کیک را به چند قسمت تقسیم کرده و روکش هر بخش را بنا به دلخواه انتخاب کنید.

*برای روی شکلات مگنوم کیک می توانید از اسپرینکل های رنگی هم استفاده کنید.

*پاپسیکل ها یا مگنوم کیک آنقدر پرطرفدارند که به راحتی می توانید قالب های مخصوص آنها را در فروشگاه ها تهیه کنید و علاوه بر شکل بستنی مگنوم، آنها را به شکل های مختلف درست کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه پاپسیکلز کیک یا کیک چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاپسیکلز کیک یا کیک چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید